Webbanalys

Få större insikter med korrekt datainsamling

Att mäta era insatser ger ökade insikter för din webbplats. Vi hjälper dig sätta upp Google Tag Manager och Google Universal Analytics samt optimera de båda kontona för dina behov. Vi utgår alltid från dina spårningsbehov och rekommenderar hur uppsättningen av dina konton bör se ut innan vi lämnar våra rekommendationer för din webbanalys. 

Google Tag Manager

Google Tag Manager är en gratis programvara som erbjuds av Google där du som webbplatsägare kan implementera ett script på din hemsida för att styra alla andra script och taggar. Det finns oändliga användningsområden men de vanligaste är att du implementerar dina taggar för webbanalys, tracking och remarketing via Tag Manager.

Utöver en vanlig uppsättning av Google Tag Manager kan vi även hjälpa dig med den mer avancerade implementationen av Google Tag Manager Server Side. Fördelen med denna typ av implementation är att du får mindre kod att ladda på din hemsida vilket främjar en snabb upplevelse samt att du bidrar med en ökad säkerhet för dina besökare.

Google Analytics

Med hjälp av Google Analytics kan du spåra hur dina besökares beteenden på din webbplats. Tidigare har den vanligaste typen av implementation varit Google Universal Analytics, men i och med att Universal Analytics utgår den 1a juli 2023, så hjälper vi dig att implementera den nyare Google Analytics 4 som gör det enklare för dig att förstå kundresan på din webbplats.

När du anlitar Firstly för att implementera Google Analytics sätter vi oss tillsammans och pratar om era spårningsbehov och sätter därefter upp en implementationsplan därefter. Oftast inkluderar den även implementation av Google Tag Manager. 

Facebook Conversion API

För att säkert kunna skicka data från dina andra kanaler till Facebook för annonsering behöver du implementera Facebook Conversion API. Taggen möjliggör också för en mer detaljerad spårning som du inte uppnår med den traditionella Facebook Pixeln. Genom att köra Facebook Pixel parallellt med Facebook Conversion API får du bästa möjliga datauppsamling och algoritmoptimering i Facebook Ads. 

Fler tjänster

Head of SEO

Head of SEO

För er som vill bygga upp ett eget team kring sökmarknadsföring in-house, eller anlitar externa leverantörer men känner att ni är osäkra på ifall ni får ut maximalt av er investering har vi skräddarsytt ett erbjudande där en av våra konsulter kliver in i rollen som Head of Search i er organisation.

read more
SEO-Konsult

SEO-Konsult

SEO-arbetet inleds med att vi bekantar oss med ert affärsområde och vad ni erbjuder till marknaden. Om ni redan har gjort någon form av sökbeteendeanalys tidigare tar vi självklart avstamp i denna.

read more
SEO-Support

SEO-Support

Vi erbjuder löpande support för SEO och/eller webbanalys (Google Tag Manager, Google Analytics). Tjänsten är till för dig som behöver hjälp att fatta mer informerade beslut, som vill ha en SEO-expert med på ett möte med webbutvecklare eller för dig som vill lära dig mer om SEO under en period.

read more

Hur kan vi hjälpa er med er SEO-strategi?

Funderar ni på att anlita en SEO-byrå som kan hjälpa ert företag? Vi skräddarsyr alla våra uppdrag för att ni ska få så bra avkastning som möjligt. Kontakta oss för ett förutsättningslöst möte så berättar vi gärna mer om hur vi arbetar och hur vårt samarbete skulle kunna hjälpa er.